Landing page
Landing Page web tasarım nedir
Landing page web tasarımı, bir web sayfasının hedef kitlenin dikkatini çekmesi, ilgisini koruması ve belirli bir eylem gerçekleştirmesini teşvik etmesi için özel olarak tasarlanmış bir tasarım türüdür.
Landing page’ler, genellikle minimalist bir tasarıma sahiptir ve sayfadaki her öğe, hedef kitleyi sayfada kalması ve istenilen eylemi yapması için motive etmek için özenle seçilir. Bu tasarım türü, renk, tipografi, grafik, resim ve video gibi unsurları etkili bir şekilde kullanarak hedeflenen mesajı ve çağrıda bulunmayı güçlendirir.
Landing page tasarımı, hedeflenen kitleye uygun özelliklerin vurgulanmasını sağlayarak müşteri edinme oranını artırabilir. Ayrıca, etkili bir tasarım, kullanıcıların web sitesi üzerinde daha fazla zaman geçirmesine ve markanın değerleri hakkında daha olumlu bir izlenim edinmesine yardımcı olabilir.


Başarılı Landing Page Özellikleri
Landing sayfaları dijital faaliyetlerinizle iç içe bir çalışmadır. UI / UX, görsel tasarım, arayüz tasarımı, web analizi ve dijital pazarlama alanında uzman bir ekip tarafından oluşturulup hayata geçirilmelidir. Artemis olarak tecrübemizle fikirlerinizi görselleştirip, dijital kampanyalarında kullanıcılara doğru bir şekilde ulaşmanızı sağlıyoruz.
Hız
Özellikle Google'ın son yaptığı düzenlemelere dikkat edecek olursanız, dijital alanda hız çok önemli bir faktördür. Sayfa hızlı yüklenmeli, ziyaretçiye bu noktada vakit kaybettirilmemelidir. Hatalı arayüz kodlamaları, sunucu sorunları, hatalı back-end kodlamaları, cacheleme yapılmaması, AMP kullanılmaması, yoğun içerik sıkça karşılaştığımız hız sorunlarındandır.
Uyumluluk
Landing sayfasının mobil, tablet ve olabilecek bütün cihazlarla uyumlu olması önem taşımaktadır. Mobil trafik oranı %70 olan bir kampanyada mobil uyumluluk bulunmamakta veya eksik uyumluluk bulunmaktaysa kampanyanın asıl hakettiği başarıyı yakalamasını beklememelisiniz.
Tasarım
Oluşturulacak sayfanın ziyaretçinin dikkatini çekmesi, kullanıcı deneyiminin doğru tasarlanması ve arayüz tasarımının doğru kurgulanması dönüşümü arttırmak için dikkat edilmesi gereken hususlardandır.
Strateji
Tasarım, içerik ve reklamlarda verilen mesaj birbiriyle paralel ve uyum içinde olmalıdır. Markanın kurumsal kimliğiyle uyumlu hareket etmek her zaman pozitif olarak sonuç verecektir.
İçerik
Ziyaretçiyi tanımanız ve neyle karşılaşmak istediğini bilmeniz her şeyden önemlidir. Sayfa kurgusu bu noktada büyük önem kazanır. Ziyaretçinin karşısına çıkacak video, görsel içerik ve yazı iyi planlanmalıdır. Mümkün olduğunca sadece ve öz içeriğe sahip olmak geri dönüşleri arttıracaktır.
Analiz
Sayfanın geri dönüş oranının takibi, A/B testleri, ısı haritaları oluşturmak ve hatta gerekli olduğunda göz testsleri yapıp bu bilgiler ışığında sayfada düzenlemeler yapılmalıdır.